Co dítě potřebuje do DS

Do třídy
  • pohodlné oblečení, které mu umožní pohyb a nebude vadit, když se ušpiní (třeba při výtvarných aktivitách)
  • přezůvky (nejvhodnější jsou uzavřené papuče s pevnou patou)
  • Náhradní oblečení/ Plenky (spodní prádlo, ponožky, tričko, tepláčky, legíny)
Na pobyt venku

Sportovní oblečení s ohledem na počasí a roční období (starší  tepláky, mikiny, šusťáková souprava, boty do písku, náhradní  spodní prádlo, punčocháče, kombinéza, pogumované soupravy odolné vlhku a  špíně – vše dle vlastního uvážení a s ohledem na skutečnost, že dítě smí toto oblečení umazat). Oblečení obměňujte s ročním obdobím. Prosíme rodiče, aby  ve vlastním zájmu osobní věci dětí podepsali.

Do postýlky

Pyžamo (každý pátek si jej děti nosí domů na výměnu).+ spinkáčka

Režim dne

Provoz DS  6:00 – 17:00
  • 6.00 – 8.30     příchody dětí (ranní volné hry, čas pro spontánní aktivity dětí)
  • 8.30 – 9.00     rozcvička, psychomotorické hry, ranní kruh
  • 9.00 – 9.30     ranní svačinka
  • 9.30 – 10.00    hry a činnosti na dané téma
  • 10.00 – 11.30   pobyt venku (s ohledem na počasí, využití zahrady školky)
  • 11.30 – 12.15   hygiena, oběd
  • 12.20 – 14.30   větší nespící děti: relaxace, poté  klidové aktivity
  • malé děti: relaxace, spínek
  • 14:30 – 14:45   odpolední svačinka
  • 14.30 – 17.00  odpolední volné hry a zájmové aktivity
  • 17.00           školka se uzavírá
Samozřejmě se dá individuálně domluvit, pokud výjimečně potřebujete přijít později.
Stanovený základní denní režim je flexibilní a reaguje plně na potřeby dané skupiny dětí. Zároveň je plně otevřený v případě výletů, exkursí, divadelních a filmových představení pro děti, atp.

Jídlo pro nás zajišťuje:

Zdravá vařečka – školní jídelna – vývařovna, s.r.o.
Za Hřbitovem 120, Ostrava – Hoštálkovice   725 28

 

Dostáváme:

  • dopolední svačinku
  • oběd
  • odpolední svačinku
  • a samozřejmě celý den dostatečný pitný režim

Poprvé v DS (rady a tipy)

Desatero pro rodiče (jak nejlépe zvládnout začátek):
  • Nechávejte dítě občas bez Vaší přítomnosti, aby si zvykalo na jiné dospělé a své vrstevníky a umělo se odpoutat od rodiny.
  • Veďte dítě k samostatnosti, zvláště v hygieně, jídle či oblékání. Postupně vše s dětmi také trénujeme.
  • Mluvte s dítětem o tom, co se v dětské skupině dělá a jaké to tam je. Vyhněte se negativním popisům typu „…tam tě naučí poslouchat…“, ale zároveň dítěti prostředí v DS nepravdivě neidealizujte „…je tam pro tebe spousta hraček a můžeš si se všemi stále hrát…“ Pokud má dítě chodit do DS rádo, musí k ní mít kladný vztah. Z toho důvodu nikdy skupinou dítěti nevyhrožujte (dítě nemůže mít rádo něco, co mu předkládáte jako trest). Vyhněte se výhružkám typu: „Když budeš zlobit, nechám tě ve DS i odpoledne.“ Neopakujte dítěti, že má být v DS hodné.
  • Pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní. Rozloučení by se nemělo příliš protahovat. Komunikujte s chůvou, důvěřujte jejím zkušenostem, často když po nervy drásající scéně odejdete, dítě se za chvíli uklidní a jde si hrát, v opačném případě Vás budeme neodkladně kontaktovat a dohodneme se na nejideálnějším řešení společně.

  • Dejte dítěti s sebou něco důvěrného z domova (malou hračku, plyšáka).
  • Plňte své sliby – když řeknete, že přijdete po obědě, měli by jste po obědě přijít. Používejte konkrétní údaje jako po obědě, po svačině, ne jen obecné jako brzy, za chvíli, po práci. Nikdy dítěti nelžete cestou do DS, že jdete jenom na procházku, apod.
  • Udělejte si jasno v tom, jak prožíváte nastávající situaci Vy. Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu u rodičů.
  • Dítě za zvládnutý pobyt ve skupince pochvalte. Neříkejte jaké to muselo být strašné vydržet bez maminky, naopak mluvte s ním o tom, co se ve skupince dělalo, vyzdvihněte jeho pěkné zážitky.
  • Promluvte si s chůvou o možnostech postupné adaptace dítěte – s dítětem nejprve můžete zůstat, ale zbytečně tuto dobu neprodlužujte, stačí první den. Pak volte kratší, samostatný pobyt dítěte ve třídě, třeba jen půlhodinu a čas postupně prodlužujte.
  • Ujistěte dítě, že je do DS neodkládáte. Vysvětlete mu, že do DS nechodí proto, že na něj nemáte čas nebo že s ním nechcete být doma, ale každý má své povinnosti – Vy práci, dítě DS. Buďte důslední. Když už jednou rozhodnete, že dítě půjde do DS, dbejte na účast, alespoň částečnou.